Aanvullende algemene voorwaarden zijn ook bij Houtkacheldirect van belang.

We hanteren de voorwaarden van de Metaalunie en deze kunt u opvragen gelijk met uw offerte aanvraag, mocht u deze graag willen inzien.

Daarnaast hanteren we branchegerelateerde voorwaarden Deze staan hier onder vermeld. Mocht u hier vragen over hebben, dan horen we dat natuurlijk graag.

  • Indien er een flexibel RVS kanaal door een schoorsteen getrokken moet worden, dan dient het kanaal voordien gereinigd te zijn en de doorgankelijkheid (diameter), moet gemeten zijn. Indien bij montage blijkt dat het geoffreerde flexibele rookkanaal niet past, dan wordt er in overleg een andere diameter geplaatst en vervalt de voorgaande offerte en wordt er op basis van nacalcuatie een geheel nieuwe prijs bepaald. Voorgaande prijsafspraken en kortingen komen dan te vervallen. 
  • Een dubbelwandig kanaal binnen het huis, dient te allen tijde omkokerd te worden met onbrandbaar materiaal. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid. Dit kunnen wij voor u regelen, maar u kunt dat zelf ook doen. Advies kunnen wij u hierin geven. Conform bouwbesluit mag er niet eerder gestookt worden, dan dat het kanaal is afgetimmerd comform bouwbesluit.
  • Mochten er toch tijdens montage (zelfs na een opname aan huis), extra materialen benodigd zijn om de installatie te voltooien, dan worden deze extra in rekening gebracht.
  • Materialen welke op de offerte staan en in rekening zijn gebracht en alsnog niet zijn gebruikt, worden nadien verrekend.
  • Indien in een offerte een actie is opgenomen voor het plaatsen van een kachel, (nadat er een rookkanaal geplaatst is) en de klant besluit de kachel elders af te nemen, dan kan de klant geen aanspraak meer maken op de kortingsactie welke destijds berekend is. Dan wordt het geheel op basis van nacalculatie verrekend met de klant. 
  • Betaling dient plaats te vinden op dag van plaatsing/levering per bank, of contant aan de monteur (geen pin). Bij ingebreke blijven in deze, berekenen wij administratiekosten van 3% met een minimum van € 25,00.
  • Indien er tijdens het boren van een doorvoer door een betonnen vloer, elektra- of waterleidingen worden geraakt, dan is dat risico voor de klant. Onze monteurs kunnen het herstellen op somme van de materiaalkosten (indien dat in hun vermogen ligt) en tijd. 
  • Indien na een akkoord via de mail of het zij op papier met een handtekening een opdracht wordt ingetrokken, dan is de klant 10% van de hoofdsom verschuldigd. Deze worden in rekening gebracht. Er zijn hierop geen uitzonderingen mogelijk.
  • Schade aan stucwerk is voor eigen rekening.
  • Zolang er geen betaling heeft plaats gevonden, blijven de goederen eigendom van Houtkacheldirect.
  • Indien er niet tijdig tot betaling wordt overgegaan, behoudt Houtkacheldirect zich het recht om € 50,00 voor adminstratiekosten in rekening te brengen.
  • Indien we door omstandigheden op dag van afspraak het kanaal of de kachel niet kunnen plaatsen, dan worden deze uren van deze dag extra in rekening gebracht. 
  • Speciaal maatwerk kan derhalve niet retour. In sommige gevallen kunnen we hier van af wijken als het een gangbaar model is. Vraag ons naar de voorwaarden
  • Indien er een hoogwerker op locatie benodigd is, dan wordt hiervoor een prijs aangevraagd en de prijs hiervan wordt apart vermeld op de offerte.
  • Indien er consumenten prijswijzigingen plaats vinden tijdens de looptijd van de offerte, worden deze alsnog doorgevoerd in de aangeboden offerte indien er nog geen akkoord is gegeven op de offerte. Na een akkoord worden enkel de prijswijzigingen van materialen doorgevoerd, indien van toepassing. 
  • Typefouten in offertes of foutieve prijzen kunnen voorkomen en indien dit gebeurt, kunnen we afwijken van de aangeboden prijs. Soms kan dit in uw voordeel zijn en soms in uw nadeel. Wij vragen uw begrip hiervoor. Waar mensen werken, worden nu eenmaal fouten gemaakt. Dus graag uw offerte goed controleren.
  • Een opname aan huis is ook mogelijk indien onze planning dit toe laat. Indien u al een offerte van ons heeft en de maatvoering wijkt af van de offerte na inspectie op locatie, dan wordt de offerte opnieuw aangepast en u toegestuurd. Er vindt sowieso na elke plaatsing een nacalculatie plaats en dit kan door omstandigheden op locatie zo uit vallen dat er extra materiaalkosten bij komen. Er kan een balk in de weg zitten, waardoor ze hieromheen moeten met de buis. Uit een tekening kunnen we veel uithalen, maar soms is de praktijk toch anders en past het niet zoals begroot.
  • Een rookkanaal kunnen we ook voor u uit laten boren als de diameter echt te klein is. Dit laten we uitvoeren door een erkend bedrijf welke hier in gespecialiseerd is. Wilt u hiervoor een offerte, dan kunt u deze per mail aan vragen. Dit kan enkel als het een geheel gemetseld kanaal is. Zij voorzien de schoorsteen dan gelijk van een nieuw flexibel dubbelwandig kanaal, waardoor u gelijk weer jarenlang bewust en goed kan stoken.
  • Alle aangekochten materialen (behalve maatwerk), kunt u mits onbeschadigd in de originele verpakking binnen 14 dagen na aankoop retour sturen. Wij verzoeken u vriendelijk om van te voren contact met ons op te nemen als u een product retour wilt sturen. 
  • Hout- en pellet kachels, kunnen na levering, niet geretourneerd worden. Om welke reden dan ook. Kachels en onderdelen welke speciaal voor u in het buitenland besteld worden, dient u af te nemen en kunnen derhalve ook niet retour. Er wordt in dit geval een aanbetaling van u gevraagd van 10% van het onderdeel of de kachel. Neemt u het onderdeel of de kachel om wat voor redenen niet af, dan bent u helaas de aanbetaling kwijt. De onderdelen of de kachel dient binnen een termijn van 2 maand afgenomen te worden, nadat aangegeven wordt dat deze klaar staat voor verzending. Houtkacheldirect kan de onderdelen of de kachel dan alsnog uit voorraad verkopen aan een andere partij. 
  • De beste service die wij u kunnen bieden, is door u vooraf goed voor te lichten. Een bezoek aan onze showroom is dan ook zeker de moeite waard. Wij kunnen u adviseren over de technische haalbaarheid, rekening houdend met uw specifieke wensen. U kunt dan een weloverwogen keuze maken. Indien nodig geacht, komen wij vooraf bij u thuis de situatie beoordelen.
  • Iedere fabrikant geeft garantie op zijn houtkachels. Het garantietermijn verschilt per merk en kan oplopen tot 10 jaar. De garantievoorwaarden worden bij de betreffende houtkachel gevoegd. Normaal gesproken zit er geen garantie op het keramische glas, het koord en op de vuurvaste stookelementen (skamolex = vuurvast isolatiemateriaal, vuurvaste stenen of gietijzer) in de kachels. Natuurlijk kunt u met uw vragen over de garantie van een betreffend merk bij ons terecht.
  • Iedere houtkachel die in Europa wordt verkocht moet voorzien zijn van een CE merk. Een CE-keurmerk wil zeggen dat de houtkachel is getest door een onafhankelijk laboratorium en dat deze voldoet aan de kwaliteits- en milieueisen die in de Europese Unie gelden. Vanaf 1 januari 2020 moeten alle kachels een Eco label hebben waarin staat dat ze minimaal 75% rendement hebben en waarin de fijnstofuitstook bekend wordt gemaakt.
  • U kunt uw gewenste kachel afhalen bij onze showroom in IJsselmuiden of deze aan huis laten bezorgen. Leveringen in het buitenland dienen voorafgaande zending betaald worden en kunnen derhalve niet retour.
  • Een transportbedrijf zorgt eventueel voor aflevering van het bestelde. U dient er zorg voor te dragen dat deze in ontvangst genomen wordt en u dient te tekenen voor ontvangst. Controleert u de zending goed voorafgaande tekenen bij de chauffeur. 
  • Bij artikelen besteld in onze webwinkel of via de mail of in onze winkel welke verstuurd moeten worden, berekenen wij verzendkosten. Indien een artikel omgeruild wordt of retour komt, dan worden de verzendkosten niet vergoed. 
  • Prijswijzigingen die bepaald worden door de fabrikant, nadat de koopovereenkomst is gesloten met houtkacheldirect, worden doorberekend aan de klant. Door de schommelingen op de materialen waarmee een kachel wordt opgebouwd, worden fabrikanten in noodgevallen gedwongen om dit soort maatregelen te nemen.
  • Een kachelruit kan door (fout) stoken een witte waas krijgen en deze is dan niet meer te redden. Deze zal dan vervangen moeten worden, hier zit geen garantie op. 
  • Een kachelruit kan vuil worden en deze is simpelweg te reinigen met een goede reiniger (verkrijgbaar in onze winkel). Gebruik geen andere middelen dan aanbevolen door de leverancier voor het reinigen van de ruit.
  • Een schoorsteen dient minimaal eens per jaar gereinigd te worden.
  • Indien een schoorsteenpijp meer dan een halve meter boven de nok uit komt, dient men hiervan melding te maken bij de gemeente waar men woont. 
  • Indien de situatie dusdanig is dat de pijp geen halve meter boven de nok uit kan komen, dan is dit het risico van de klant om dit bij een akkoord op deze offerte te aanvaarden. Houtkacheldirect kan nadien niet aansprakelijk gesteld worden. 
© 2013 - 2024 HoutkachelDirect | sitemap | rss